Zajęcia dodatkowe Specjalnej Szkoły Podstawowej w Chełmie

chłopiec z grzywką

Zapewniamy wszechstronny rozwój uczniów poprzez bogatą ofertę zajęć dodatkowych poszerzających ich zainteresowania:

  • hortiterapia

Hortiterapia to zajęcia z sadzenia i pielęgnacji roślin. Dzieci mają kontakt z naturą i żywą roślinnością. Na zajęciach dzieci komponują mini ogródki ziołowo - warzywne. Odbywają się różne warsztaty m.in tworzenie naturalnego lasu w szkle. Mamy także autorska naturalną ścieżkę sensoryczną Podczas ogrodoterapii możliwe jest realizowanie wielu celów terapeutycznych, m.in. wspieranie rozwoju fizycznego, poznawczego oraz społecznego uczestników. Zajęcia te wspomagają rehabilitację, uwrażliwiają na piękno przyrody i estetykę otoczenia. 

  • animaloterapia

Zajęcia z animaloterapii w naszym gabinecie to unikalne zajęcia i wyjątkowa forma wsparcia emocjonalnego i rozwoju dzieci. Choć głównym bohaterem są rybki, nasza oferta to coś znacznie więcej! Dzieci mają okazję odkrywać fascynujący świat zwierząt, ucząc się empatii, odpowiedzialności i współpracy. Dzięki bogatym materiałom edukacyjnym, każdy temat staje się ekscytującą przygodą. Zajęcia rozwijają wyobraźnię, kreatywność oraz wspierają integrację z grupą, oferując niezapomniane doświadczenia pełne radości i wiedzy o świecie fauny.

  • hipoterapia

Hipoterapia to działanie terapeutyczne mające na celu poprawę funkcjonowania człowieka w sferach: fizycznej, emocjonalnej, poznawczej i społecznej. Prowadzona jest przez hipoterapeutę we współpracy z innymi specjalistami prowadzącymi danego ucznia. Integralną częścią procesu jest specjalnie przygotowany koń. Dzięki niemu dzieci mogą rozwijać sprawność fizyczną poprzez wykonywanie ćwiczeń wzmacniających poszczególne grupy mięśni, równowagę i koordynację ruchów. Mogą również poszerzać swoją wiedzę podczas karmienia, pojenia i czyszczenia tych łagodnych zwierząt.

  • dogoterapia

Dogoterapia to metoda wspomagająca proces terapii i rehabilitacji osób niepełnosprawnych i nie przystosowanych społecznie, z udziałem odpowiednio dobranych i przygotowanych psów. Zajęcia wpływają na poprawę zdrowia i kondycji psychicznej, fizycznej i emocjonalnej dzieci. Towarzystwo psa podczas terapii pełni doskonałą rolę jako motywator do podejmowania określonych działań. Zajęcia polegają na indywidualnym dobraniu różnych form aktywności (zabaw, ćwiczeń), które uwzględniają aktualne potrzeby i zainteresowania uczniów. Są to m.in. zadania mające na celu stymulowanie zmysłów, ćw. koncentracji uwagi, poznawanie części ciała psa, kształtowanie orientacji w schemacie własnego ciała nauka pielęgnacji i opieki nad psem, nauka samodzielności, ćw. relaksacyjne i wyciszające.

  • taniec ludowy

Zajęcia z tańców ludowych mają na celu rozwijanie zainteresowań kulturą ludową, folklorem poprzez śpiew, taniec, stroje ludowe. W czasie zajęć dzieci uczą się współpracy w grupie, dyscypliny, wzajemnej tolerancji i akceptacji. Zajęcia budują również pewność siebie. Uczniowie na zajęciach poznają tańce regionalne np. lubelskie, śląskie, rzeszowskie oraz narodowe takie jak Krakowiak czy Polonez.  

  • taniec nowoczesny

Zajęcia z tańca nowoczesnego, opierają się na aktywacji fizycznej oraz pamięciowej, poprzez zapamiętywanie układów tanecznych i powtarzanie ich bez pomocy instruktora. Uczniowie podczas lekcji tańca mają możliwość pokazania własnych figur tanecznych oraz poruszania się w rytm muzyki. Każdy uczestnik porusza się zgodnie z własnymi możliwościami. Na zajęciach tanecznych rozwijamy sprawność manualną, fizyczną oraz umysłową uczestników.

  • rytmika

Zajęcia muzyczno-rytmiczne mają na celu rozwój zdolności muzycznych uczniów w sposób dostosowany do ich indywidualnych potrzeb i możliwości. W trakcie zajęć uczniowie mają okazję do poznawania różnych instrumentów muzycznych oraz grania na nich, śpiewania, a także rozwoju rytmicznego i słuchowego. Wykorzystujemy zabawy dźwiękowe, które angażują uczniów w aktywności słuchowe, pomagając w kształtowaniu percepcji dźwięku i melodii.